تبلیغات
سیو#ترینر#معرفی واخبار تمام بازی ها 

<-BlogDescription->




8 راهی که شرکت سونی می تواند با به کارگیری آن هاps2/NGP را بهترین کنسول دستی کند

بازی بیشتر:



اگر نگاهی به مجموعه بازی های PSP بیندازید شاهد عناوین و فرانچایز های بزرگ و جذاب خواهید
بود. مانند: Metal Gear Solid ، God of War و Syphon Filter. اما تعداد آنها اندک و دور از دسترس
است و عموماً در این مورد بحث می شود که PSP فاقد مجموعه بازی های کشتاری است
درحالیکه PlayStation 2 با این مجموعه از بازی ها شناخته شده است. همه چیز برای PSP2/NGP
عالی به نظر می رسد چرا که شامل حمایت بسیاری از ناشران معروف از جمله Activision و
Konami شده است. همین اتفاق برای PSP زمانی که روانه بازار شد پیش آمد. من امیدوارم که
شرکت Sony به همراه ناشرانش روی سیستم جدید خود بازی های بیشتری را خلق کنند و
تمامی عملیاتی را که بر روی PSP و PS3 در بخش بازی های کامپیوتری انجام می دهند مشابه
آن روی PSP2/NGP هم انجام دهند.

ادغام متناسب با PS3:



آیا شما نمایش طرز کار کلاسیک فرمول 1 را که بر روی PS3 اجرا شده بود به یاد دارید؟ در حالیکه
PSP نمای عقب اتومبیل را در معرض نمایش می گذاشت. در چنین سناریویی بازیکن می تواند
PSP را در مقابل خودش نگه دارد و به طور همزمان قسمت عقب اتومبیل را زیر نظر داشته باشد.
متاسفانه این ویژگی موفق نشد تا بازیکن را به پایان مسابقه بازی برساند. پس از آن ویدیو های
جذابی از بازی ویدیویی L.A.I.R که قابل اجرا در PSP بود مطرح شد اما متاسفانه سازندگان
نتوانستند از ویژگی های مشترک بین PSP و PS3 در بخش بازی های کامپیوتری بهره ای ببرند و
از آن به نحو احسن استفاده کنند. حالا سازندگان ادعا می کنند که قابلیت های جدیدی را می
توان در بازی ها ایجاد کرد طوری که از ویژگی های هر دو کنسول PS3 و PSP2/NGP استفاده کرد و
به نوعی این دو را با هم ادغام کرد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم.

از PSP2/NGP یک Hardcore نسازند:



اگر شما به line up های PSP نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که اکثر بازی های این کنسول
تنها قشر خاصی از Gamer ها را مورد هدف قرار داده است و آنها گروهی نیستند جز Hardcore
Gamer ها. درست است که این ویژگی لزوما چیز بدی نیست با این حال من نمی توانم خود را در
یک سفر در حال بازی کردن با بازی ای ببینم که حدود 20 ساعت به طول خواهد انجامید. در
مقابل چیزی که موجب برتری DS شده این است که بازی هایی که در DS وجود دارند از نوعی
نیست که ذهن را به خود مشغول کند. این را نمی گویم که PSP2/NGP نباید بازی های Hardcore
بسازد اما باید تعادل را برقرار کند و برای هر قشر و سنی از Gamer ها بازی بسازد و تنوع طلبی
را حتما رعایت کند.

تهیه کردن الگوی ساده تری از SDK برای سازندگان:



زمانیکه PlayStation 3 روانه بازار شد به خاطر قدرت و ویژگی بازی های ویدیویی اش مورد تحسین
قرار گرفت. با این حال از طرفی، بسیار مورد انتقاد سازندگان بازی قرار گرفت به خاطر پیچیدگی
سخت افزار و مشکل بودن برنامه نویسی برای خلق بازی ها بر روی کنسول. این به این معنی
است که بازی های مالتی پلتفرم بر روی Xbox 360 بهتر جلوه خواهند کرد اگرچه امروزه شاهد
این قضیه هستیم. من فکر می کنم که NGP باید الگوی ساده تری از SDK داشته باشد تا
سازندگان بازی ها بتوانند دیدگاه بهتر نسبت به سخت افزار کنسول و همچنین بازی های روان تر
و قابل اجراتری را تهیه و گردآوری کنند. این همان چیزی است که Sony در موردش از سازندگان
دعوت به صحبت می کند تا بفهمد در چه وسعتی باید مشتریانش را در مورد مکانیزم سخت
افزاری NGP، امکانات و قابلیت های آن، در آینده مطلع و آگاه سازد.
SDK مخفف عبارت Software Development Kit می باشد.

از SKU های متعدد جلوگیری کنند:



این کاملا آشکار است که شرکت Sony به جای اینکه PSP را از رده خارج کند یک بعد گسترده از
مدل های مختلف PlayStation قابل حمل را روانه بازار کرد. اکنون این ایده خوبی می تواند باشد
چون اختیارات بیشتری را در دسترس کاربر قرار می دهد با این حال گاهی کار با آن بسیار گیج
کننده است. منظورم این نیست که Sony نباید SKU های متعددی همراه با NGP بسازد اما نباید
این فرصت را به کاربرها بدهد تا دچار سردرگمی شده و از SKU های NGP خسته شوند و سراغ
3DS بروند.

طول عمر باتری:



وقتی که PSP روانه بازار شد طول عمر باتری آن بسیار کم بود و Sony این مشکل را به طور
گسترده با عرضه کردن مدل های جدید رفع کرد. اکنون نگرانی من در مورد NGP است. فکر می
کنم سونی باید روند تولید آن را مانند روزهای اولیه کند به جای اینکه مدل های جدید یا همان
SKU هایی را روانه بازار کند مسلماً این کار موجب تحسین بیشتر SKU توسط کاربران بازی می
شود و همچنین از لحاظ مالی پیامد های مفیدی برای شرکت Sony خواهد داشت.

سخت افزار کنسول را کمی مقاوم تر کنند:



من کاملا مطمئنم که بسیاری از خوانندگان این مطلب ممکن است با این مورد موافق نباشند. فکر
می کنم که PSP به عنوان یک قطعه دستی مورد استفاده، بسیار آسیب پذیر و شکننده بود. من
PSP خود را 2 سال قبل خریدم و به خاطر شانس بدی که داشتم صفحه مانیتور آن در طول چند
هفته به طور کامل ترک برداشت. به نظر می آید که NGP در حال پیگیری روند آسیب پذیری PSP
می باشد اما فکر می کنم که یک صفحه مانیتور مقاوم و پایدار می تواند مفید واقع شود.

قیمت شروع خرید را بالا نبرند:



PSP2/NGP از لحاظ رندر کردن نزدیک به PS3 است. مثلا در رند کردن Visual ها یا همان جلوه های
بصری PSP2/NGP توانست خیلی خوب ظاهر شود. در نمایشی که از اجرای بازی Uncharted بر
روی PSP2/NGP داشتیم همه ما شگفت زده شدیم و در خیالمان اینجور تصور کردیم که NGP
همان PS3 قابل حمل است. همه اینها به کنار، به نظر شما چنین چیزی چه بهایی برای ما
خواهد داشت؟ 400 دلار؟! متاسفم،چانه زدم! فکر می کنم یکی از دلایلی که چرا PS3 وقتی روانه
بازار شد مورد انتقاد و عیب جویی قرار گرفت قیمت سرسام آور آن بود که رویش چسبانده شده
بود. 499 دلار/599 دلار. من به طور خیلی جدی امیدوارم که NGP هم تقریباً به همان قیمت 3DS
که 249.99 دلار می باشد به فروش برسد. منظورم این است که هر چیزی که بالاتر از این قیمت
باشد مسلماً مقابله ای در جنگ بین DS با PSP و عرضه کنندگان آنها خواهد بود!


نظرات: نظرات


اخرین مطالب

بیست تمپابزار فتوشاپتصاویر وکتوردانلود نرم افزار گرافیکآموزش فتوشاپکاغذ دیواریپوسته و قالبقالب بلاگفا قالب پرشین بلاگقالب میهن بلاگکد و اسکریپت